2010. szeptember 8., szerda

Ecetes paprika


Nagyon szeretjük ezt a paprikát és  Jamie Olivert is, az ő receptje!
Öt éve csináltam először, Ádám akkor kezdte az első osztályt, én meg készültem az első szülőire, de még volt egy órám szabad, hát nekiugrottam! Egész szülői alatt, annyira égett mind két kezem, azt sem tudtam hova dugjam! Kínomban fújkáltam, attól még rosszabb lett... .szóval, ha valaki nekilát ennek az egyébként nagyon gyorsan elkészülő finom paprikának, húzzon  gumikesztyűt, vagy úgy jár mint én!
  • 600 gr. közepes, hibátlan erőspaprika ( eredeti receptben csili )
  • 15 szem egész feketebors
  • 5 babérlevél
  • 2 evőkanál koriandermag
  • 5 teáskanál só
  • 6 púpozott evőkanál cukor
  • 1 liter fehérborecet vagy rizsborecet, én almaecettel csinálom, a 10 % nem jó
Akkor most kell felvenni a kesztyűket!
A megmosott paprikákat, egyik oldalán bevágom a csumájától a csúcsáig, kiskanál segítségével kiszedem a magokat. Leöntöm forró vízzel, annyival, hogy ellepje, így hagyom 5 percig. Légmentesen záródó üvegbe rakom a sót, fűszereket, paprikát. A cukrot az ecettel felmelegítem, amíg a cukor feloldódik, enyhén lehűtöm, majd a paprikákra öntöm. Fedelét rátekerem, hűtőbe érlelem 2 hétig, ezután fogyasztható. 6 hónapig is eláll a hűtőbe, ha még addig marad belőle!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése