2010. október 7., csütörtök

Szőlőlekvár


Örök hála a Nővéremnek! Ő hozott nekem először, és már akkor tudtam, ha majd itt a szezonja elkészítem én is. Biztos más fajta szőlőből is jó, de szerintem az Otelló fajtával kitűnő, egyedi aromája miatt, és kocsonyás állagától, és vastag héjától zselészerű lekvárunk lesz.
Már itt volt az ideje, és égen - földön kerestem, de nem találtam ezt a fajta szőlőt. Amikor már beletörődtem, hogy idén nem lesz ebből lekvár, egy kicsi nénikénél véletlenül megláttam egy kosárban, így végre elkészült!
  • Otelló szőlő, tetszés és igény szerinti mennyiség
  • 1 - 1, 5 kg. cukor / kg. szőlőhöz.
A szőlőt leszemeztem, megmostam, majd lábosba tettem, fél bögre vizet öntöttem alá. Lassú tűzön hagytam forrni, amíg a szemek megpattantak és levet eresztettek, kb. 10 - 15 perc, mennyiségtől függ. Sűrű szövésű szűrőn átpasszíroztam, a levét is egyenletesen hozzáadva. Amikor már ilyen....


..a tiszta levet visszatettem a tűzre, hozzáadtam a cukrot, és 20 - 25 percig főztem, azaz addig kell főzni, amíg egy kistányérra cseppentve megköt. Még forrón üvegekbe töltöttem, amiket alaposan kimostam, és 3 percre a mikróba fertőtlenítettem, rácsavartam a tetejét, és 10 percre fejre állítottam az üvegeket. Így majd kiszorul a levegő és elmaradhat a dunsztolás, és mehet a helyére!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése