2010. december 9., csütörtök

Hógolyó


Legalábbis nevezzük most annak, ha már holnapra beharangozták a havazást, bár most eső esik. A fiam látta az egyik sütis füzetemben és kérte, hogy most kerek formája legyen, hát így sikerült! Ami a tésztáját illeti,  egy sima, élesztő nélküli csöröge. A fiúk, nagyon szeretik, nálunk nem kifejezetten farsangi fogás, ezért gyakran és gyorsan előállítom. Aki olvassa a blogomat, biztos észrevette, hogy kedvelem a gyorsan elkészíthető és finom fogásokat. Persze ez is most egy ilyen, sütéssel összesen fél óra.

Hozzávalók:
  •  25 dkg. liszt
  • 2 tojás
  • 1 evőkanál rum (ettől nő meg!)
  • diónyi vaj
  • csipet só meg cukor
  • 2-3 evőkanál tejföl
Alaposan összegyúrom, amíg egy rugalmas tésztát kapok. Lehet pihentetni fél órát, de én nem szoktam.  Lisztezett deszkán kinyújtom késfok vékonyra (a forró olajban úgyis megnőnek), derelyemetszővel ujjnyi csíkokra vágom. Ennél a lépésnél, összefogtam a csíknak a két végét, összecsippentettem, hozzáfűztem még 2 csíkot, ettől lett ilyen formája,  így tettem a bő forró olajban, majd  aranysárgára sütöttem. Az olajból kiemelve, szalvétán lecsepegtettem, és vaníliás porcukorban megforgattam.


2 megjegyzés: