2011. január 6., csütörtök

Pástétom


Ronda, de finom! Hiába próbálkoztam, nem sikerült jó fényképet készítsek róla, de azért remélem, lesz aki kipróbálja, mert egy fantasztikus pástétom! Igaz én azok táborába tartozom, akik szeretik a májat és minden ezzel készült étket. Én most feleztem, mindennek a fele került bele, talán ezért nem kapta meg azt a kellő formát.
Nem csalás és ámítás a fűszerezése! Bátran adjátok hozzá a kért fűszereket, garantálom, ezek kombinációjából egyedi íz keletkezik, eddig akik megkóstolták, nem jöttek rá milyen fűszer is van benne, tehát, bátorság!


Hozzávalók:
  • 1 kg. pulyka vagy csirkemáj
  • 5 dl.tej
  • 2 közepes hagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 6 evőkanál olaj
  • 2 kiskanál só
  • fél mokkáskanál-őrölt bors, szegfűszeg, reszelt szerecsendió, fahéj
  • 5 dkg. vaj
  • a tetejére, 20 dkg. olvasztott vaj. 

A májat megmosom, papírtörlővel leitatom és felöntöm a tejjel, majd lefedve 2- 3 órára, még jobb ha egész éjszakára, a hűtőbe teszem. A máj ettől nem csak kifehéredik, de omlósabb lesz. A hagymákat, fokhagymákat megpucolom, lereszelem, 4 evőkanál olajon közepes lángon megfonnyasztom. Közben megsózom, borsózom és a többi fűszert is beleszórom. A májat jól lecsöpögtetem, és a maradék olajon, közepes lángon 5 - 6 percig sütöm, amíg a közepe szép rózsaszínű, de nem véres. Hagyom hűlni. Hozzáadom a dinsztelt hagymát,  majd a botmixerrel pépesítem, végül a vajjal habosra keverem. Szorosan, jól elsimítva, hideg vízzel kiöblített formába töltöm, közben "szigetelésnek" szánt vajat felolvasztva, 2 percig forralom, (ettől kitisztul) a pástétomra öntöm. Folpackkal letakarva, hűtőben kb. 3 hétig eláll.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése