2011. március 9., szerda

Zöldcitrom (lime) krémes torta


Már említettem, hogy a hétvégén szülinapra sütöttem tortát, hát ez lenne az. Isteni lett a krém, olyan könnyű, és nem tömény. Mindenkinek ízlett.
Itt is szeretnék Nagybátyámnak, aki most töltötte a 80 évet, nagyon jó egészséget és még sok boldogságot kívánni. Nagyon szeretünk ! 

Hozzávalók a piskótához:
  • 5 tojás
  • 5 evőkanál cukor
  • 5 evőkanál liszt
  • 5 evőkanál víz.
  • 1 narancs leve .
Krémhez 1:
  • 25 dkg. fehércsoki
  • 300 ml. (3 dl.) tejszín
  • 1 lap zselatin (ha nincs lap, 1 dkg.hagyományossal helyettesíthető)
Krém 2:
  •  350 g. natúr zsíros joghurt
  • 80 g. cukor
  • 10 g. zselatin
  • 200 ml. tejszín
  • 1 lime leve és reszelt héja.
 A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét felvertem, apránként hozzáadva a cukrot,és a vizet, amíg szép fényes és kemény hab nem lett. Egyenként hozzáadtam a tojások sárgáját is. Az átszitált lisztet könnyedén hozzáadtam, vigyázva, hogy a habot ne törjem nagyon össze. Kikent kerek tortaformába, előmelegített sütőben, 165 fokon kb. 30 percig sütöttem. Ha elkészült, rácsra borítva hagytam kihűlni, ezután kettévágtam.
Krém1; a zselatint fél dl. hideg vízzel leöntöttem,  csokit a tejszín felével (150 ml.)lassú tűzön felmelegítettem, éppen csak annyira, hogy a csoki felolvadjon. A tejszín másik felét kemény habbá vertem. A zselatint kinyomkodtam,(ha hagyományos a zselatin, teaszűrőbe lecsepegtethető) a csokis-tejszínes krémhez kevertem, a tejszínhabbal óvatosan összevegyítettem. A kettévágott piskóta egy lapját visszahelyeztem a tortaformába, rálocsoltam a narancslé felét és ráöntöttem a csokis krémet, ezután hűvösben pihent, amíg elkészült a másik krém.
Krém 2; a joghurtot a cukorral, a lime levével és reszelt héjával alaposan elkevertem. A zselatint feloldottam 2 evőkanál vízben, és lassú tűzőn felmelegítettem, ezután gyors mozdulatokkal hozzákevertem a joghurthoz. A hűtőbe pihentettem fél órát. A tejszínt itt is kemény habbá vertem, de ebben tettem egy kis cukrot. 
 Fél óra letelte után, a hab 3/4 részét belekevertem a joghurtos krémbe, a fennmaradó részével később díszítettem.
A csoki krémre ráhelyeztem a másik piskóta lapot, ezt is meglocsoltam a maradék narancslével, erre került a joghurtos krém. Mivel én este előkészítettem, alufóliával letakarva szépen összeért másnapig, másnap, a tortagyűrűt eltávolítottam, és a maradék tejszínnel kidekoráltam.Ha nem előző nap készül, 2-3 óra is elegendő.  Mivel lime és narancs is van benne, ezeknek a héjával díszítettem, így egész tavasziasra sikeredett. 



...és a boldog ünnepelt !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése