2011. április 23., szombat

Citromos kalács


 Eredetileg, ez egy görög húsvéti kenyér, én variáltam, és felébe kakaót tettem, kár volt, egyszerűen is megtette volna. Az eredeti recept szerint, narancs levet és héjat, én citromra cseréltem.  Nagyon finom, foszlós, én a ma reggel már azt ettem!

Hozzávalók:
  • 10 dkg. vaj
  • 2 dl. tej
  • 3 dkg. élesztő
  • 55 dkg. finomliszt
  • 2 evőkanál kakaó
  • 12 dkg. cukor
  • 2 tojás
  • 2-2  evőkanál reszelt citromhéj és citromlé
  • csipetnyi só
  • 1 vaníliás cukor.
Tetejére:
  • 1 tojás sárgája,
  • 1 evőkanál méz,
  • 1 evőkanál tejjel összekeverve.
A vajat a tejben addig melegítettem, amíg elolvadt, majd megvártam, amíg langyosra hűlt. Utána, a lisztből, 5 evőkanálnyit hozzákevertem, 1 evőkanálnyi cukrot,  az élesztőt is belemorzsoltam, és 20 percig félretettem pihenni. Ha kész, a lisztet a cukorral, tojással, a citromhéjjal és levével, sóval, vaníliával, jól bedagasztottam. Enyhén belisztezett tálban letakartam, kb. 45 perc alatt kétszeresére kelesztettem. Kelesztés után finoman átgyúrtam,(ketté vettem, felébe kevertem a kakaót) kikent, lehet cipóvá formálni, én hagyományos kalácsformában tettem, előmelegített sütőben,  180 fokon, 35 - 40 perc alatt készre sütöttem. Közben a tetejére valót alaposan összekevertem, és öt perccel a sütés vége előtt a kalács tetejére kentem, és visszatoltam a sütőben. Sütőrácson hagytam kihűlni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése