2011. április 23., szombat

Isler


 Ez az omlós "ischler", családi recept, és minimum dupla adagot készítek egyszerre, annyira finom, főleg ha a mandulás változatot sütöm. Most is így történt, dupla adagot sütöttem, és már alig van belőle. 

Hozzávalók:
  • 14 dkg. vaj
  • 14 dkg. liszt
  • 9 dkg. őrölt mandula vagy dió
  • 7 dkg. porcukor
  • csipetnyi só.
Krém:
  • 15 dkg. puha vaj
  • 5 dkg. porcukor
  • 6 dkg. főzőcsoki
  • 5 cl. rum.
Máz:
  • 2 evőkanál tej
  • 3 evőkanál kakaó
  • 3 evőkanál cukor
  • 5 dkg. vaj.
A tészta hozzávalóit gyorsan összegyúrtam, és 2 órán át, hűtőben pihentettem. Alaposan belisztezett felületen, nem túl vékonyra kinyújtottam, pogácsa szaggatóval kiszúrtam, világosra sütöttem. Amikor kihűlt, a krémmel kettőt összeragasztottam. A  puha vajat összekevertem  a cukorral és a gőz fölött felolvasztott csokival, legvégül hozzáadtam a rumot (pótolható aromával is). A mázhoz, a tejet a kakaóval és a cukorral összefőztem, ha már krémes állagú, levettem a tűzről, és beledobtam a vajat, ha elolvadt, még melegen a sütik tetejét megkentem vele.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Biztos megsütöm. Én is ezt az ischlert szeretem; a csokikrémest.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Otthon ezt sütöttük,Mo. meg lekvárral készítik. Számomra ez "az isler" !

      Törlés