2011. május 5., csütörtök

Tojásos krumpli, de nem rakott!



Pofon egyszerű, gyors finomság. Többnyire olyankor sütöm, amikor gyorsan ennénk, de nincs idő főzésre, vagy tartalmasabb leves után.  Anyósomnál ettem először, többnyire, kedden, vagy pénteken sütötte, amikor nem ettek soha húst. Azért néha tett kivételt és került bele pirított szalonna kocka.  Apósom, nagy húsimádó, jóízűen megette, de mindig viccesen megjegyezte; "és most mi lesz az ebéd? " A hagyományt megtartottuk, sűrűn készítem azóta én is.
Arányokat nem írok, mindenki, igazítsa a családja étvágyához.

Hozzávalók:
  • krumpli
  • szalonna
  • tojás
  • olaj a sütéshez
  • só, bors.
A krumplikat meghámozom, megmosom, és vékony karikára vágom. A szalonnát felkockázom, zsírjára sütöm, papírtörlőn lecsöpögtetem. Az olajat felforrósítom, ropogósra sütöm a krumplikarikákat. A tojásokat felverem, sózom borsózom, a krumplira öntöm, és nagyon lassú tűzön, lefedve megsütöm, majd óvatosan megfordítom és hagyom a  másik felét is pirosra sülni. Aki nem gyakorlott, vágja ketté, így könnyebben átfordítható a másik oldalára.  Ha nagy adagot sütök, először kisütöm az egész krumplit, leöntöm az olajat, visszateszem az egész adag krumplit, így öntöm rá a tojást. Melegen tálalom, a pirított szalonnával meghintem, reszelt sajtot is szoktam szórni a tetejére. Tetszés szerinti savanyúsággal, salátával tálaljuk. 


U.i. és íme a fiam múltkori, német házi feladata, amit ő készített el! Aki elkészítette a német recept alapján, lefényképezte és bemutatta, jegyet kapott rá. Hasonló a mi receptünkhöz, azzal a különbséggel, itt a krumplit megfőztük, sonka és hagyma is van benne, most tudtam meg, ez a BAUERNJAUSE


3 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom lehet...:)
    Guszta!!

    VálaszTörlés
  2. Mindkettő nagyon guszta, kipróbálom.

    VálaszTörlés
  3. Hajrá lányok, mindkettő nagyon finom! Akkor ezek szerint, nem egy ismert kaja?

    VálaszTörlés