2011. június 5., vasárnap

Bodza "pezsgő"



Idén már másodszor készült, de rájöttem, hogy nem tettem fel. 
A bodzát lehetőleg, szmog és pormentes helyről szedjük, és ne áztassuk, mert ezzel megszabadítjuk az értékes virágportól !
Ilyenkor szárítok belőle, télire nagyon jó, megfázás ellen. Mi így készítjük;

Hozzávalók:
  • 6 bodzavirág.
  • 1/2 kg. cukor
  • 3 nagy citrom, alaposan megmosva
  • 4 l. víz.
Aki szereti édesebben, készítheti több cukorral, nekünk ennyi bőven elég. A cukrot lehet világosra pirítani, és ezt követően felönteni a hideg vízzel, ettől szép pezsgő színe lesz. Én most ezt a műveletet kihagytam, mert siettem. Ha  a gyors formáját válasszuk, a nagy befőttes üvegbe öntjük a cukrot, ráöntjük a vizet, és alaposan összekeverjük, amíg feloldódik a cukor. Ekkor hozzáadjuk a 2 citrom kifacsart levét, a másikat felkarikázva beledobjuk, végül  a bodzavirágokat is. Lefedve napon érleljük, 4-5 napig, naponta megkavargatva. Amikor úgy gondoljuk, hogy már elég szénsavas, üvegekbe szűrjük, jól behűtve fogyasztjuk.



2 megjegyzés: