2011. június 3., péntek

Mogyorós, karamellás praliné


Legelőször, hálás köszönettel tartozom Erinaceának, akinek nagy csodálója vagyok! Látogassatok el az oldalára, fantasztikus bonbon csodákat készít! Ezt a fincsi bonbont is tőle kölcsönöztem.
Drága Nagynénémnek készítettem a születésnapjára, nagy örömére :)
Nagyon egyszerű és nagyszerű az elkészítése. Picit változtattam rajta, mert olvasás után pár napra, emlékezetből készítettem el.

Hozzávalók:
  • 20 db. török mogyoró
  • 20 db. vajkaramella
  • 10 dkg. ét csoki
  • kb. 20 dkg. natúr, pirított mogyoró.
A török mogyorót, teflonba pár percig megpirítottam, ettől a barna héja levált, és persze finomabb lett. A karamellát, 10 másodperc alatt mikroba megmelegítettem, hogy formázható legyen. Ellapítva, a közepébe helyeztem a mogyorót, golyót formáztam belőle. Pár 10-15 percig  hűtőben, dermesztettem. A többi mogyorót durvára aprítottam.  A csokit gőz fölött megolvasztottam, egyenként megmártottam a karamella golyókat benne, majd megforgattam az aprított mogyoróban. Kihűlés után, celofánba csomagoltam. Legközelebb dupla adagot rendeltek!

2 megjegyzés: