2011. június 25., szombat

Sajtos fonott kalács



Egy régi újságomat (2004-s, Fakanál) lapozgattam, amikor  megakadt  a szemem ezen a kalácson, és mivel már elég rég nem sütöttem valami sósat, neki is láttam .

Hozzávalók:
  • 70 dkg. liszt
  • 2,5 dkg. friss élesztő
  • 1 kávéskanál cukor
  • 1,5 dl. langyos tej
  • 5 dkg. vaj
  • 10 dkg. reszelt gouda sajt
  • só.
A tetejére:
  • 1 tojássárgája
  • tengeri só.
Az élesztőt és a cukrot 2 evőkanál langyos vízbe kevertem, 10 percig meleg helyen állni hagytam. A tejet felforraltam, majd belekevertem a vajat és kihűtöttem.
A lisztet és 1,5 kávéskanál sót összekevertem. Hozzáadtam a reszelt sajtot, közepén mélyedést csináltam, ide öntöttem az élesztőt, alaposan összedolgoztam, közben apránként beleöntöttem a vajas tejet. Liszttől függ, de ha szükséges, kevés langyos vízzel hígíthatjuk. A tésztát hólyagosra dolgoztam,  meleg helyen kb. 1 órát kelesztettem. A tésztát három egyenlő részre osztottam,  hosszú, egyforma rudakat formáztam belőle, és összefontam, vigyázva, hogy ne nyomjam meg őket. Kikent, lisztezett tepsibe tettem, letakarva még hagytam 30 percet pihenni. A felvert tojássárgájával megkentem, durva sóval megszórtam,előmelegített sütőbe, 180 fokon, 45 -50 percig sütöttem. 


1 megjegyzés: