2011. június 9., csütörtök

Újkrumplileves lestyánnal


Isteni finom, nyári leves, mindössze 15 perc alatt!  Friss, zöldséges aromák, egy krémleves formájában. Még este is ettem belőle.

Hozzávalók:
  • 1 kanál olívaolaj
  • 1 fej hagyma
  • 2 cikk fokhagyma
  • 1 kg. krumpli
  • 5 dl. zöldségalaplé
  • 5 dl. tej
  • 4 evőkanál aprított lestyán
  • só, bors.
Az apróra vágott hagymát, fokhagymát az forró olajban, üvegesre pároltam. Az alaposan megmosott újkrumplikat, héjastól felkockáztam, hozzáadtam a hagymához, majd az alap lével és a tejjel felöntöttem, nagyon lassú tűzőn puhára főztem. Amikor megpuhult, a krumpli felét kimertem, a többihez, ami a levesbe maradt, hozzáadtam az aprított lestyánt, sóztam, borsóztam, és botmixerrel pürésítettem. Visszatettem a krumpli kockákat, újra felmelegítettem, vigyázva, hogy már nem forrjon fel. Tálaláskor, megszórtam még lestyánnal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése