2011. július 16., szombat

Málnás Pavlova


Látom, Aleda megelőzött, remélem nem bánja, hogy én is közzéteszem, ha már elkészítettem ! 
Az Ilus szelet után, ugyanis nem hagyott nyugodni a tökéletlenre sikerült hab, ezért újból hasonlóval próbálkoztam,  és elkészítettem ezt a habcsók tortát. Jelentem, tökéletes lett! és  most már értem miért kapta a nevét a híres orosz balerináról ! Nagyon könnyű és légies, a málnával különösen finom lett, a tetején pár fagyasztott málnaszemmel.
Még akkoriba nem vezettem blogot, amikor a Tv.-be láttam a Nigella féle Pavlovát. Utána közvetlenül meg is sütöttem, azóta sem, mostanáig. Este készítem el, és másnapig hagyom a sütőbe. Én már készítettem egy hasonlót itt , akkor több kicsi tortácskát sütöttem, habból.

Hozzávalók:
  • 4 tojás fehérje
  • 4 kanál cukor
  • 2 kanál étkezési keményítő
  • 1 vaníliás cukor
  • 1 teáskanál citromlé
  • 2 dl. tejszín
  • málna. 
A málnát megmostam, egy maréknyit , lefagyasztottam. A tojásfehérjéket felvertem, amikor már kezdett összeállni, adtam hozzá fokozatosan a cukrot, legvégül az étkezési keményítőt és a citromlevet, ettől szép fényes lett. A sütőt előmelegítettem 200 fokra, 10 percre. A tepsire sütőpapírt terítettem,erre halmoztam a habot, betettem a sütőbe, elzártam a tűzet és így hagyta másnap reggelig, csukott ajtóval. Másnap, (normál esetben  a teteje az alja, meg kell fordítani) felvertem a tejszínt, elterítettem az óriás habcsókon,  rászórtam a málnát, legvégül a fagyasztottat. Szeletekre vágva, mind elpusztítottuk!

5 megjegyzés:

  1. Márti, ismét gyönyörűt alkottál!

    VálaszTörlés
  2. Szeretnélek megajándékozni egy díjjal, nézz be hozzám!

    VálaszTörlés
  3. Petra! Már rohanok is, köszi:D

    VálaszTörlés
  4. Jaj Márti,hogy mondhatsz ilyet,hogy bánom,meg hogy sajnos te is ezt készítetted.Örülök,hogy a családjaink ugyanolyan finomságot ettek:)

    VálaszTörlés