2011. augusztus 11., csütörtök

Muszaka


Ez a kaja is olyan, ahány ház annyi féle! Van, aki a krumplit összetöri, van aki, padlizsán nélkül, besamellel vagy anélkül készíti, millió változata van. Nem egy fotogén kaja, de íze, nagyon finom !Nagyon szeretjük, bár idén még nem is volt a terítéken. Az én verzióm, a következő:
  • 1/2 kg. marhahús, darálva
  • 2 nagy paradicsom
  • 1 fej hagyma
  • fokhagyma
  • 1 nagy padlizsán
  • 1 kg. krumpli
  • só, bors, paprika
  • 2 dl. tejföl
  • 1 tojás.
A krumplit héjában megfőztem, meghámoztam, hagytam kihűlni. A padlizsánt meghámoztam, besóztam, hagytam állni. A felaprított hagymát, zúzott fokhagymát,  megdinszteltem,  hozzáadtam a húst, sóztam, borsóztam, pirospaprikával megszórva, lassú tűzön zsírjára sütöttem. 
A padlizsánt, kifacsartam, a paradicsomot, krumplit, felkarikáztam. Egy jénai alját kicsit beolajoztam, legalsó réteg krumpli, hús, padlizsán, paradicsom, folytattam a rétegezést, amíg tartott a hozzávalókból. A tetejére öntöttem, a tejfölben elkevert tojást, picit megsóztam. Sütőben, 30-35 percig sütöttem.


10 megjegyzés:

  1. Dehogynem, nagyon is guszta. Nyeltem is egy nagyot. :)))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet, igen guszta!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta és finom étel, mi imádjuk.

    VálaszTörlés
  4. Már az oldalsáv kis képén is szembetűnt,hogy igenis guszta valami készült nálad,nem tudom,hogy miért mondod az ellenkezőjét. Úgyhogy ,jelentkezem egy adagra:)

    VálaszTörlés
  5. Szerintem is nagyon jól néz ki:) Ezt én is szoktam készíteni elég gyakran, és általában sosem ugyanúgy. Mi is nagyon szeretjük:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon köszönöm, mindazoknak, akik úgy látják, hogy mégis fotogén :)
    Aleda, az este elpusztították a fiúk, így sajnos, neked már nem maradt!

    VálaszTörlés
  7. Finom, laktató, csupa zöldség!

    VálaszTörlés
  8. Vicuska, mi is ezért szeretjük :)

    VálaszTörlés