2011. augusztus 15., hétfő

Vadas mártás marhahússal


Nagyon szeretjük a vadast. Általában olyankor készítem, amikor, marhahúsból főzőm a húslevest, ilyenkor, grízgaluskát főzök mellé, így egy csapásra megvan a leves és a második fogás is.  Szerintem, egyáltalán  nem nehéz az elkészítése. Én annak idején, még az Anyósomtól tanultam az elkészítés fortélyait. Tudom, hogy sokan inkább zsemlegombóccal szeretik, de idő hiányában most szarvacskával ettük, az az igazság ezzel jobban is szeretjük.

Hozzávalók:
  •  1/2  kg. marhahús 
  • 4 sárgarépa
  •  2 petrezselyem
  • 1/2 karalábé
  • 1 zeller
  • 1 fej hagyma
  • 4 cikk fokhagyma
  • só, egész bors.
Mártáshoz:
  • 2 ek. cukor
  • 1 ek. liszt
  • 1 ek. mustár
  • 1 dl. tejföl
  • só, bors, babérlevél
  • és persze a zöldségek átpasszírozva.
A zöldségekkel, a hússal, fűszerekkel, húslevest főztem, lassú tűzőn, hagytam puhára főni, közben leszedve a habját. Amikor puhára főtt, leszűrtem, a zöldségeket, 1/2 dl. húslevessel még forrón összeturmixoltam. Egy lábosba a cukrot világosra olvasztottam, felöntöttem 1 dl. húslevessel, hagytam, hogy a cukor feloldódjon benne, majd, hozzáadtam a zöldségpépet, sóztam, borsóztam, babérlevelet is hozzáadtam, hagytam, hogy összeforrjon. Amikor elkészült, belekevertem a tejfölt, amiben elkevertem a lisztet, és a mustárral ízesítettem. A húst felszeleteltem, ráöntöttem a mártást és kifőtt tésztával tálaltam.



10 megjegyzés:

  1. Márti! Én is így szoktam főzni és nagyon imádjuk. Nagyon guszta, jók a képek.

    VálaszTörlés
  2. Márti, ez nagyon jól hangzik, és nem is nehéz:) Köszönöm! Legközelebb ki fogom próbálni, imádom a vadast, de igazit utoljára még a nagymamám konyhájában ettem, sok-sok évvel ezelőtt.

    VálaszTörlés
  3. Guszta szerintem is:) Egyszer mát próbálkoztam vadassal, knédlit készítettem hozzá, úgy is finom.

    VálaszTörlés
  4. Yoen, szerintem is,érdemesebb kipróbálni a házilag készítettet, és mint látod elég egyszerű!

    VálaszTörlés
  5. Trollanyu, én is szoktam knédlivel, de mint említettem,nálunk, tésztával jobban csúszik!

    VálaszTörlés
  6. Na végre! A keresőbe beírva a vadast, a rögön bejövő receptek nem is említik a leves lehetőségét. Pedig praktikus és én is így szoktam!

    VálaszTörlés
  7. Kedves Névtelen! örülök, hogy segítettem, remélem kipróbálod, és ízleni fog :)

    VálaszTörlés
  8. Én mindig főzök egy jó levest és csak azután készitem el a vadast belőlle. a házilag készült vadasnak nincs párja. Ahol lakom meglepődtek, hogy egy sima huslevest is 5. órán keresztül főzök. én csak lassu tüzön főzöm a levest, mert bármilyen husból főzöm a leves nem zavaros, hanem átlátható és a benne lévő zöldségek szinét felvevő zsirkarikákkál látható., De az ize az felfoghataqtlamul fimom.

    VálaszTörlés