2011. december 28., szerda

Füstölt pisztrángos krém


Ez a krém, a csúcsok-csúcsa! Ha valaki nem babonás, mint én! elkészítheti Szilveszterre,  mert nagyon finom. Nálunk, Karácsonykor volt terítéken. Mivel híve vagyok a helyi termékeknek, most bemutatom, én mivel helyettesítettem, aki nem tud erre szert tenni, felhasználhat hozzá bármilyen más tejszínes krémsajtot, pl. Philadelphiát, de amivel én készítettem ettől sokkal finomabb!

Hozzávalók:
  • 2 db. füstölt pisztráng (nagyobb élelmiszerüzletekben megtalálható)
  • 50 gr. tejszínes krémsajt
  • 1 ek. tormakrém
  • 2 ek. citromlé
  • őrölt cayenne bors
  • 2 ek. olívaolaj.
Akkor kezdeném a "sajtkrémmel"! Nálunk, kereskedelemben kapható, egy olyan sűrű, magas  zsírtartalmú natúr joghurt, ami juh és bivalytejből készül, 3 dl.

  
Ezt, egy papírtörlővel kibélelt szűrőbe öntöttem, és hagytam pár óra alatt kicsöpögni belőle a savót, kb.1-2 óra. Ez után, egy finom krémes, sajtkrémet nyertem. A pisztrángokat, gondosan átvizsgáltam, mert bár a gerincén kívül nem sok szálkája van, azért ajánlatos átnézni.  Összekevertem a többi hozzávalóval, jól behűtve, citrommal meglocsolva ettük.

6 megjegyzés:

  1. Ez nagyon érdekes! Ki kellene próbálnom, azt hiszem a hozzávalók nálunk is beszerezhetőek.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet:) Nekem a füstölt lazac a kedvenc, de utána mindjárt második helyen a füstölt pisztráng szerepel.Nem vagyok én sem babonás, jöhet szilveszterre:)

    VálaszTörlés
  3. Tonhalkonzervből szoktam hasonlót, azt szeretjük, de így is remek lehet!
    Mi is van, ha szilveszterkor halat eszünk, elúszik a szerencse? Majd visszaúszik:-)

    VálaszTörlés
  4. Tényleg finom lehet és érdekes!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm mindenkinek! A haltól, állítólag, elúszik a szerencse, a szárnyasoktól, meg elrepül! babona vagy sem, mindenki maga döntse el :)

    VálaszTörlés
  6. Kedveseim!a hal pikkelyek penzt jelentenek, igy hajraaa halas etelek!!!

    VálaszTörlés