2011. december 23., péntek

Libaleves maceszgombóccal


Hozzávalók:
  • 1 kg. húsos liba aprólék (szárny, nyak, hát)
  • 4 sárgarépa
  • 3 petrezselyem
  • egy kis fej zeller
  • fokhagyma, hagyma
  • só, egész bors.
Maceszgombóchoz:
  • 12 dkg. pászka
  • 5 dkg. libazsír
  • 2 tojás
  • 1 marék aprított petrezselyem
  • fél mk. reszelt gyömbér
  • só, bors.
A megtisztított liba aprólékot, feltettem főni 3 liter vízbe, lassú tűzön főztem kb. 2 órát. Ez után kerültek bele a megpucolt zöldségek, só, bors, hagyma, fokhagyma. Tovább főztem, lassú tűzön, amíg minden megpuhult.
A maceszhez; a pászka felét hidegvízbe áztattam, a másik részét pedig megtörtem apróra. A tojások sárgáját elkevertem a meglangyosított zsírral, ízesítettem, sóval, borssal, gyömbérrel. Hozzátettem a jól kinyomkodott pászkát, a darált pászkát és a petrezselymet. A tojásfehérjéből kemény habot vertem, ezzel lazítottam. Fél órára a hűtőbe tettem, majd nedves kézzel mandarin nagyságú golyókat formáztam belőle. Forrásban lévő, sós vízben, 8-10 perc alatt megfőttek. Ezzel tálalom a forró húsleves.

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése