2011. december 3., szombat

Tárkonyos ragu-leves


A napokban, hozott a férjem egy fél borjút, így az utóbbi időben, terveim szerint, több ételem is ezzel készül majd, hiszen ezért vettük! Most egy nagy kedvencünket főztem a fartőből, ezt a finom levest. 

Hozzávalók:
  • 30dkg. borjú vagy marhafartő
  • fél kg. vegyesen; sárgarépa, petrezselyem, zeller
  • 10 dkg. gomba
  • 1 nagy hagyma
  • 1 dl. tejszín
  • 1 dl. tejföl
  • 3 ek. olaj
  • 1 ek. vágott tárkony
  • 1/2 citrom reszelt héja és leve
  • só, bors.
Üvegesre pároltam a hagymát és a hús minden oldalát körülsütöttem. Amikor megfehéredett, felöntöttem bő 2 liter vízzel, és majdnem puhára főztem. Csak majdnem, mert ennél a fázisnál adom hozzá a felkockázott zöldségeket. Ha minden megpuhult, kivettem a húst, kockákra vágtam, így tettem vissza a levesbe. Hozzáadtam a megpucolt, felszeletelt gombát. A tejszínt- tejföllel simára keverte, citromhéjával, levével, tárkonnyal  ízesítettem, és jól kiforraltam. Forrón tálaltam, aki szereti, még citrommal utólag ízesíthető.  


12 megjegyzés:

  1. Nagyon nagyon guszta és imádom a ragu leveseket:)A tárkony meg egyébként is nagyon kedves fűszereim egyike.

    VálaszTörlés
  2. Ez fantasztikusan néz ki. Isteni lehet az íze is.

    VálaszTörlés
  3. Guszta ! Nagyon finom lehet ezzel a sok finomsággal!

    VálaszTörlés
  4. Nekünk is nagy kedvencünk! Gusztán tálaltad. :)

    VálaszTörlés
  5. trollanyu, így vagyok én is ezzel a fűszerrel!

    VálaszTörlés
  6. Hobbychef, köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  7. Mártikám, imádom, ahogy főzöl!!!

    VálaszTörlés
  8. Mi mintegy éve kaptunk rá a tárkonyra, azóta sok mindenbe teszek, nagyon szeretjük. Ez a leves is szuper, malackával fogom kipróbálni.

    VálaszTörlés
  9. Gerdi,malackával is legalább ilyen finom :)

    VálaszTörlés