2012. június 19., kedd

Korpacibere



Savanykás lé, főleg nyáron kellemesen hűsítő, magában fogyasztva, jól behűtve is egészséges, vitamindús és kalóriaszegény, de bármilyen leveshez felhasználható.  A híres tradicionális csorbát is  ezzel savanyítják. Mivel itt gyakran használják, üzletekben kapható literes üvegben készen, de ha valaki saját maga állítaná elő (ami azért mindig finomabb, és biztosabb)  2-3 nap alatt készül el

Hozzávalók
  •  5-6 szelet száraz kenyér (kötelezően száraz legyen!)
  • 1/2 kg. búzakorpa
  • 10 dkg. kukoricaliszt 
  • 4-5 liter víz
  • 2 szál lestyán
  •  egy arasznyi meggyvessző levéllel együtt 
 Egy nagy befőttes üvegbe  raktam a korpát, leöntöttem 1 liter hideg vízzel, így kioldódtak belőle a fontos vitaminok, hagytam állni 2-3 órát. Kb. 3 liter vizet  felmelegítettem.  Az üvegbe, a már kiáztatott korpához adtam a  kukoricalisztet,  kenyérszeleteket, a zöldeket, jó forró, de nem fövő vízzel leöntöttem, gézzel lefedtem, napos helyen  érleltem (az ablakba). Naponta többször megkevergettem. 2-3  nap múlva, az időtől függ, kóstold meg, ha savanyú már jó! leszűrtem, üvegbe töltöttem, hűtőbe még áll 1-2 napot.  Az eredmény, egy zavaros savanyú lé, ha nem savanyú, valahol hibáztál, de azért remélem mindenkinek sikerül.
Aztán majd hozom a receptet, amihez felhasználtam!

8 megjegyzés:

  1. Márti, nálad mindig olyan dolgokat látok, amikről még sosem hallottam:)A leírás alapján finom lehet, szeretem a savanyú italokat. Kíváncsian várom, mihez használtad fel:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezzel én is így vagyok nálad :) Mint már írtam, itt országszerte nagyon ismert!

      Törlés
  2. Ha itt lenne előttem biztos hogy megkóstolnám, mert finom lehet! Szívesen ki is próbálnám csak pár dolgot én nem tudok nagyhirtelen beszerezni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, a meggyvessző és a lestyán elhagyható, azaz helyettesítheted pl. zellerlevéllel!

      Törlés
  3. Én is így csináltam a pacalcsorbához. Az a rossz benne, hogy a 4-5 liter vízből csak 1-2 liternyi korpacibere lesz, nehéz leszűrni a kierjedt elegyet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy végre, valaki ismeri! Többször kell csinálni. Rendre, kisebb adagban szűröm át, a korpát kidobom, így talán könnyebb.

      Törlés
  4. Hallottam róla, hogy eredetileg a csorbát korpaciberével savanyították, de még a receptjével nem találkoztam. Kíváncsian várom, mire használod fel, attól függ, nekiállok-e én is:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zöldségleveshez is szoktam használni, de már próbáltam az itteni üvegest is (bors a neve)!

      Törlés