2012. június 30., szombat

Paradicsomleves


Nagyon szeretjük ezt a levest (is), így nyáron persze frissből készítem. Hogy mi kerül bele, azon mindig változtatok, hol csipetkét, hol száraztésztát főzök bele, most rizzsel dúsítottam. 
Mediterrán jellegű lesz, ha friss bazsalikommal, oregánóval fűszerezzük, sőt, már mentával is kipróbáltam, behűtve, jégkockával tálalva! 

Hozzávalók:
  • 1 kg. érett paradicsom
  • 1 hagyma
  • 1 ek. vaj, vagy olaj
  • 2 ek. rizs
  • 5 dkg. reszelt sajt
  • pár zellerlevél
  • só, cukor.
 Feltettem főni 1 liter vizet. A megmosott paradicsomokat, felkockáztam, a hagymát apróra vágtam. A felolvasztott vajban, megpároltam a  hagymát, amikor már üvegesre sült, hozzáadtam a paradicsom kockákat, felöntöttem a forró vízzel, és hagytam főni, 10-15 percig, majd átpasszíroztam, visszatettem a tűzre, megsóztam, cukroztam, hozzáadtam a megmosott rizst, és hagytam puhára főni.  Felaprítottam a zellerlevelet, megszórtam vele a kész levest, a sajttal együtt, és  forrón tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése