2013. augusztus 25., vasárnap

Panna cotta rózsavizes - málnás öntettel


Praktikus desszert, a legegyszerűbb olasz édesség, hamar összedobható, és nagyon finom a benne lévő tejszíntől, főleg, ha valami finom öntettel tálaljuk!

Panna cottához:
  • 5 dl. tejszín
  • 6 lapzselatin (10 g.)
  • 10 dkg. cukor
  • 1 vaníliarúd.
Rózsavizes málnás öntethez:
  • 30 dkg. málna 
  • 2 ek.porcukor
  • 2 ek. rózsavíz.
A zselatint egy tányérra raktam, leöntöttem hídég vízzel. A tejszínbe beledobtam a vaníliarudat, amit előbb kettévágtam és a magját késsel kiszedve tettem hozzá. Felforraltam, hozzáadtam a cukrot, levéve a tűzről, a kinyomkodott zselatint hozzákevertem. Vízzel kiöblített formákba öntöttem, legalább 4-5 órát hűtőbe tettem.
Az öntet roppant egyszerű, a málnát villával összepasszíroztam, elkevertem benne a cukrot és a rózsavizet. Tálkákra adagoltam a szószból, a megdermedt panna cottát ráborítottam, a tetejére is tettem még a málnás öntetből, így kínáltam. Ha nincs díszes formánk, pohárba is elkészíthető, az öntetet csak kanalazzuk a tetejére.


6 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós és ezzel az öntettel igazán finom is lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nagyon finom! Rákattantam nagyon a rózsavízre, sőt, még az arcomra is ezt használom.

      Törlés
  2. Olyan szép:) Én még sosem készítettem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Ó,pedig roppant finom és egyszerű,érdemes kipróbálni.

      Törlés
  3. Gyönyörü formája van a panna cottádnak, és a málnás öntés fantasztikus...mennyei finom lehet is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az volt, bár a forma levétele után, kicsit dőlt el :)

      Törlés