2014. április 21., hétfő

Florentin


Nem igazán Húsvéti süti, de, mivel ilyenkor szeretek többféle apró sütit sütni, ez is bekerült a repertoárba, mert nagyon szeretjük.


A tésztához

  • 30 dkg. liszt
  • 1 kk. sütőpor
  • 1 csipet só
  • 18 dkg margarin
  • 9 dkg. porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 db tojás.
Tetejére:
  • 17 dkg porcukor
  • 5 dkg akácméz
  • 17 dkg hámozott, szeletelt mandula
  • 5dkg. aszalt sárgabarack
  • 2 dkg vaj
  • 2 dl tejszín.
Bevonni:
  • 15 dkg étcsokoládé
  • 3 dkg vaj.
A lisztet összeelegyítettem a sóval, a sütőporral, majd eldolgoztam az apró kockára vágott margarinnal.
Hozzáadtam a por- és vaníliás cukrot, a tojást és gyors mozdulatokkal összegyúrtam. Cipót formálva belőle, 1/2 órát hűtőbe pihentettem.
Amíg a tészta pihent, a tejszínt, a vajat, a mézet és a porcukrot összeforraltam, majd belekevertem a felaprított gyümölcsöket, a mandulát és hagytam langyosra hűlni.
A tésztát lisztezett munkalapon kinyújtottam, és a tepsibe fektettem, széleit egyenesre igazgatva. Egyenletesen elkentem rajta a masszát, és 170 fokos sütőben, tűpróbáig kb. 12- 15 perc alatt megsütöttem. Hagytam kihűlni,  ezután a széleit egyenesre, majd utána téglalap darabokra felvágtam.
Vízgőz felett felolvasztottam a csokoládét, hozzákevertem a vajat, és a süti két oldalát belemártottam.
Jól záródó süteményes dobozban, rétegenként sütőpapírral elválasztva hűtőben tárolható, de minek tárolni?



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése